BMW iX5 Hydrogen potrjen, prihaja čez dve leti z dosegom 750 km
BMW
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
09.04.2026 14:26

BMW je objavil nove podrobnosti o modelu iX5 Hydrogen, katerega prihod na trg se pričakuje leta 2028.

Artur Švarc BMW

SUV s pogonom na vodikove gorivne celice bo imel ocenjen doseg do 750 kilometrov po ciklu WLTP oziroma okoli 620 kilometrov po strožjih ameriških standardih EPA.

Pri BMW-ju navajajo, da je bil impresiven doseg dosežen zahvaljujoč novemu sistemu ravnih rezervoarjev za vodik. Gre za sedem visokotlačnih rezervoarjev izdelanih iz kompozita ojačanega z ogljikovimi vlakni, ki so položeni drug ob drugem. Takšen dizajn, pravijo v podjetju, omogoča »izjemno učinkovito uporabo prostora«.

Čeprav gre za sedem ločenih rezervoarjev, so ti med seboj povezani in nameščeni med dvema kovinskima ploščama, s čimer tvorijo edinstveno celoto. Sistem lahko shrani najmanj sedem kilogramov vodika, polnjenje pa traja manj kot pet minut, kar je primerljivo s polnjenjem bencinskega avtomobila in znatno hitreje od polnjenja popolnoma električne različice modela iX5.

Pomembna prednost novega sistema je njegova združljivost z BMW-jevo visokonapetostno baterijo šeste generacije. Ker sklop vodikovih rezervoarjev in baterija zavzemata enako količino prostora, ju lahko proizvajalec preprosto zamenjuje na proizvodnem traku. To znatno zmanjšuje kompleksnost proizvodnje, iz podjetja pa so potrdili, da se »modeli s tehnologijo gorivnih celic zato lahko proizvajajo na isti proizvodni liniji kot tisti z drugimi vrstami pogonskih sistemov«.

Poleg rezervoarjev bo iX5 Hydrogen uporabljal tudi tretjo generacijo sistema gorivnih celic ter inovativno visokonapetostno baterijo. BMW še ni objavil podrobnih specifikacij, a je potrdil, da bo model uporabljal tehnologijo platforme Neue Klasse, kar vključuje tudi novo programsko opremo za upravljanje pogona in šasije Heart of Joy.

Proizvodnja modela BMW iX5 Hydrogen naj bi se začela leta 2028. To bo ena od petih pogonskih možnosti, ki bodo na voljo za ta SUV poleg popolnoma električnih, priključno hibridnih, dizelskih in bencinskih različic.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
aichi09.04.2026 14:35
Sam sem sicer mnenja, da je to zelo zelo slepa ulica v razvoju, neučinkovita, neekološka in še nevarna.
BP_11.0709.04.2026 15:10
Nisi edini, ki tako misliš. Rezervoarji iz oglikovih vlaken pa so bili vrhunec sranja že pri zemeljskem plinu, tukaj gre pa za faktor x višje tlake. Zakaj vlaknasti kompoziti ne morejo nadomestiti jekla -> beri fiasko Oceangate.
aichi09.04.2026 16:33
Ni sam to problem... Problem je že izvor vodika. 95 % vodika na svetu se naredi pri destilaciji nafte, ergo... ostalih 5 %, ki ga dejansko delajo z elektrolizo, pa je na koncu kar 2,5x bolj potratno, kot če daš to elektriko direkt v baterijo. Pa še baterija ti ne izbriše cele ulice, če naredi kaboom
skrivo09.04.2026 19:40
Aichi, vsi, ki se malo spoznamo na tehniko enako mislimo. Ker so baterije vse boljše, v enak prostor spravijo vodika za manj dometa kot če so v tem prostoru baterije. Pa baterije se bodo še zelo močno poboljšale, kar se tiče vodika, je pa to to, več ne gre. Pa kar mnogi ne vedo: vsak avto na vodik ima tudi visokonapetostno baterijo, ki jo filajo gorivne celice, ki vodik pretvarja v elektriko; gorivna celica se namreč ne more dovolj hitro zagnati, ko pritisneš na "plin" in zato je potrebna "buffer" baterija, ki sicer ni velika, pa vendar potrebuje vso elektroniko kot jo ima baterija v čistem EVju. V bistvu je vsak vodikov avto "hibrid". Nekako v tem trenutku logika za prihodnost kaže, da je smiselen čisti mašinar na e-gorivo, ki se bo s časoma precej pocenilo, ali pa čisti EV; vse ostalo nekaj vmes je dražje, da o servisiranju sploh ne izgubljam besed.
aichi09.04.2026 20:11
Še to za povrh, točno ja... :) na koncui gre samo za neto energijsko gostoto in izgube, nič drugega. Pa ne vem če so vsi dojeli, za 100 km razdalje porabiš 2,5x več elektrike za vodik, kot če bi s to elektriko direktno gnal pogon.
stajerc20010.04.2026 09:12
Se strinjam s komentatorji. Tudi sam dvomim v smiselnost tega sistema. Sicer je res, da je doseg vecji od klasicnih "elektricarjev", tudi masa vozila je zagotovo občutno manjša, kar prinaša mnoge prednosti, ampak ne bil rad v tem avtu ob kakšni resni nesreči. Tudi se strinjam s komentatorjem "aichi" glede skupnega izkoristka pri pretvorbah energije x krat sem in tja Sicer pa pocakajmo, da vidimo, kaj bo iz tega.
aichi10.04.2026 09:41
Pa saj že čakamo 20 let in rezultat je vedno isti. Tako na oko se zdi kar krasno, daš not vodik in pride ven voda in štrom, ampak že v OŠ smo to delali pri Kemiji, potem pa obe epruvetki združili z glasnim pokom.
pero66610.04.2026 13:14
Trenutno imamo tako bogato izbiro moznosti pogona, da se najde za vsakega nekaj. Bencin, dizel, CNG, LPG, elektrika, hibridi, plugin hibridi, ni da ni... In namesto da bi vsak izbral tisto, kar mu za njegov stil voznje in uporabe najbolj ustreza, se prepira in obklada z zaljivkami kdo je bolj pameten in papeski. Naj vsak uporablja pogon, ki mu najbolj ustreza , za duso ali budget ali prepricanje... Redki so ki bodo imeli na izbiro cisti prevoz za 20 eur/100km ter malo bolj umazani za 3 eur/100km in izbrali prvega. Tako pac je v cloveski naravi. Vsi kurimo ali pa smo skurili ogromne kolicine nafte ki jo hocemo poceni, pa vemo da je nafta povzrocila ogromno gorja in vojn na tem svetu. In ko je vojna spremljamo in obsojamo zaradi cen nafte, skoraj nobenega ne zanima,kaj se dogaja v drzavah kjer ni vpliva na ceno nafte. No mogoce na zacetku, pol je pa sam statistika pr dnevniku. Za prihodnost se pa hoces noces moramo zacet strinjat in zavedat, da je elektrika za osebni promet najbolj verjetna smer, predvsem ker znamo baterije delat poceni, da bodo samo se boljse, da lahko polnimo z elektriko ki jo bomo znali pridobivat vedno ceneje in vedno enostavneje in vedno bolj ekolosko. Dolgorocno pac ne bo slo kurjenje nafte in to je dejstvo. In ostali bodo sektorji, kjer bo nafta gorela se 100+ let, ampak generalna usmeritev potniskega prometa je verjetnobolj ali manj jasna pa ne zarad lobijev in ekologije ampak energetske razprsenosti, pocasi se treba pripravljat na zakljucevanje naftne ere. Osnove so tu, pocasi bo prislo se vse ostalo. Ni vazno al se elektrika dela na sonce, plin ali premog, premika se v tej smeri.
shark91110.04.2026 15:04
Jaz mislim, da vodik je uporabna zadeva za kakšne nišne pogone in v primerih, kjer dejstvo, da je 3x bolj potraten od baterijskega pogona, ni tako pomembno...mogoče celo kot range extender za EV tovornjake ali avtobuse. Ampak generalno gledano se pa tole verjetno nikoli ne bo razvilo v splošno uporabo, sploh tudi glede na večjo verjetnost eksplozije kot pri drugih pogonih. Glavna stvar bi morala biti pa to, da naj se zadeva razvija brez subvencij, naj trg odloči, ali je to smiselno in komercialno uporabno, ne pa milijonske subvencije, ki jih BMW vleče že dolga leta....
© Copyright 1999-2022 Avtomanija